Læring i prosjektbaserte organisasjoner – Del 2: Organisasjonslæring. Med Bassam Hussein
Digitalt møteDel 2 i Digital DelingsArena om Læring i prosjekter. Med Bassam Hussein.
Del 2 i Digital DelingsArena om Læring i prosjekter. Med Bassam Hussein.
For rådgivere og konsulenter som er partnere i Prosjekt Norge. Ønsker du å være med her, ta kontakt med senterledelsen.
Hva innebærer egentlig digital transformasjon for større prosjekter? Hvilke trusler innebærer ny teknologi og hvilke hjelpemidler har vi allerede tilgjengelig […]
Innledning ved leder i KA AI; Nils Olsson
Kostnadskalkyle som bruksområde, ved David Fürstenberg
- Forskningsresultater fra et vegprosjekt
- Diskusjon
David Fürstenberg, BIM-spesialist i COWI og PhD-kandidat på NTNU. Siden 2018 har David kombinert prosjektarbeid i COWI med forskning på NTNU gjennom en nærings-PhD med tittelen "Information management and digital transformation in AEC projects". Her undersøker han modellbasert kostnadskalkyle i norske infrastrukturprosjekter.
New studies in a time of engagement (the result of the attached paper + more recent findings) and Introduction to […]
Åpent møte for Prosjekt Norges partnere Dagens faglige innslag er "Høyt presterende team" Et utviklingsprogram støttet av BAE-programmet. Det synes […]
Paulos Wondimu: Konkurransepreget dialog
Ola Lædre: Elementer ved allianser
J. Alexander Langlo: Erfaringer fra bruk av alliansemodell i den norske energibransjen
Eksponentiell utvikling av informasjonsteknologi driver et digitalt paradigmeskifte som endrer rammebetingelsene for samfunns- og arbeidsliv.
Mange virksomheter opplever at deres evne til effektiv læring, problemløsing og utvikling står i veien for raskere innovasjon og økt verdiskaping. Uten god endrings-evne og flyt i utviklingsarbeidet vil etterslepet vokse når farten i omgivelsene øker.
Digital transformasjon er krevende. Digitalisering er IKKE et IT-prosjekt. Det handler om organisasjons- og virksomhetsutvikling. Krav til radikal innovasjon, utvikling og omstilling under usikre rammebetingelser driver frem behov for nye organisasjons- og arbeidsformer. Disse utfordrer lederskap, kultur og kompetanse i tradisjonelle virksomheter. Vinnerne i det 21. århundre er profesjonelle, tillits-baserte og lærende kompetansevirksomheter/-nettverk som jobber kontinuerlig og systematisk med å utvikle verdiskapingen sin - i nært samarbeid med omgivelsene og målgruppene de er til for.
Torbjørn Larsen har bakgrunn fra programvareindustrien og har 25 års erfaring fra ledelse og rådgivning i privat og offentlig sektor. Som en av landets mest erfarne teknologiledere har han omfattende erfaring med SW utvikling, digitalisering, organisasjonsutvikling, kulturbygging og transformasjonsledelse.
Med bakgrunn i Utviklingsprogrammet for Høyt Presterende Team etablerer vi KunnskapsArena HPT for praktisk innovasjon. Avspark 19. november 2020 i Teams. Registrer deg og bli med fra starten - dette blir spennende!
Fakta om KA HPT - KunnskapsArena "Høyt Presterende Team"
- Vi bruker Workshop som arbeidsform
- Her skal vi dele og utveksle egne erfaringer om HPT
- Her skal vi både få og gi inspirasjon OG utfordre etablerte vaner og sannheter
- Her skal vi drive forbedringsarbeid for å utvikle gode praktiske måter å skape HPT
- Målet er også å vise hvordan vi jobber med målrettet FoU for å skape innsikt på hvordan vi kan bedre praksis
- Deltagerne skal selv bidra og lære for å drive eget forbedringsarbeid og fremme HPT i egen organisasjon
- Deltagerne/partnere inviteres til å selv bidra med egne erfaringer og relevante eksempler i fremtidige samlinger
Involvering av rett kompetanse på rett tidspunkt har stor betydning for offentlige investeringer. Det gir bedre løsninger, lavere driftskostnader og […]
Do we do the same faults over and over again? Is there time and space for learning in projects? Is it important?
This Digital Sharing Arena will be held in English, but please feel free to ask questions in Norwegian. Bassam Hussein, Associate Professor at NTNU / MTP, is the author of the recently published: «Let’s Really Learn from Projects». The aim of the book is to explore the prerequisites for project learning in project-based organizations.
To remain successful, organizations must be able to change in a way that creates a new alignment when the environment […]
Facility Standardization for Program Success. Offering our industry more effective ways to exploit the benefits of standardization Last summer, Research […]
Forsvarsbygg og Arkitektbedriftene stiller med innlegg fra henholdsvis byggherre- og arkitektperspektivet, mens NTNU tar det prinsipielle perspektivet BIM er blitt […]
There’s Still Time to Register for todfays Free Webinar From Behavior to Results – Finding the Path to Collaborative Scheduling Success Tune in to watch RT-362 […]
Info and registration.